Gå til hovedindhold

Rådgivning, udredning og afprøvning

Du og din familie eller omsorgspersoner kan altid få råd og vejledning til, hvordan du kan betjene it, når du har en synsnedsættelse

  • Læs op

Indhold

    I korte træk ser forløbet, når du søger om hjælp til din synsnedsættelse sådan ud:

    Udredningssamtale

    Efter at vi har modtaget din ansøgning, inviterer vi dig til en udredningssamtale, hvor vi drøfter dine udfordringer og dit behov for kompenserende it-støtte. 

    Rådgivning og vejledning

    På baggrund af samtalen tager vi stilling til, om dit behov er råd og vejledning; fx om anvendelse af teknologier, som du allerede har til rådighed, præsentation af gratis eller billige it-løsninger eller måske en afprøvning af en bevillingskrævende teknologi.

    Afprøvning af et hjælpemiddel

    Typisk vil der afsættes 30 dage til afprøvning af en bevillingskrævende teknologi. Afprøvningen er til for at blive klogere på om den pågældende teknologi giver den hjælp i hverdagen, som du har brug for eller om der er behov for en anden løsning.

    Evaluering af afprøvning

    Hvis du har haft et hjælpemiddel i afprøvning, vil vi evaluere forløbet sammen med dig, og derefter tage stilling til, om du er berettiget til en bevilling af kompenserende it-teknologi. 

    Har du afklarende spørgsmål?

    Kontakt IKT teamet

    Vi er et team af specialiserede Information, Kommunikation og Teknologi (IKT) medarbejdere med viden om og stor erfaring med teknologiske hjælpemidler.

    Telefontid hver torsdag mellem kl. 8:30-10.00
    Telefonnummer: 76 29 72 21