Den gode samtalepartner
Mennesker, der anvender hjælpemidler eller særlige strategier til kommunikation, har brug for gode samtalepartnere. Det kan fx være nærmeste pårørende, omsorgspersoner på et bosted, skolepersonale mv.
Den gode samtalepartner er:
- nærværende
- god til at aflæse
- god til at kende personens lyde, signaler
- observerende
- tryg i situationer med pauser og stilhed
- tålmodig
- en god formidler
- nysgerrig
- tryg ved at gentage og bekræfte et budskab
- en god rollemodel omkring brug af kommunikationsredskaber og strategier.
- tryg ved at være tolkendevillig til at indrømme, når de ikke forstår, hvad der bliver sagt/kommunikeret
Når du ansøger om hjælp til kommunikation på dine egne eller dit barns/pårørendes vegne, vil du få mere at viden om rollen som samtalepartner.
Har du afklarende spørgsmål?
Kontakt IKT teamet
Vi er et team af specialiserede Information, Kommunikation og Teknologi (IKT) medarbejdere med viden om og stor erfaring med teknologiske hjælpemidler.
Telefontid hver torsdag mellem kl. 8.30-10.00
Telefonnummer: 76 29 72 21
Vi ser frem til at hjælpe dig!
Kontakt IKT-teamet
Telefontid: hver torsdag mellem kl. 8:30-10.00
Langballe 6
8700 Horsens
Telefon 76 29 72 21