Skip Navigation

Rådgivning, udredning og afprøvning

Du og din familie eller omsorgspersoner kan altid få råd og vejledning til, hvordan du kan betjene it, når du har en synsnedsættelse

I korte træk ser forløbet, når du søger om hjælp til din synsnedsættelse sådan ud:

Udredningssamtale

Efter at vi har modtaget din ansøgning, inviterer vi dig til en udredningssamtale, hvor vi drøfter dine udfordringer og dit behov for kompenserende it-støtte. 

Rådgivning og vejledning

På baggrund af samtalen tager vi stilling til, om dit behov er råd og vejledning; fx om anvendelse af teknologier, som du allerede har til rådighed, præsentation af gratis eller billige it-løsninger eller måske en afprøvning af en bevillingskrævende teknologi.

Afprøvning af et hjælpemiddel

Typisk vil der afsættes 30 dage til afprøvning af en bevillingskrævende teknologi. Afprøvningen er til for at blive klogere på om den pågældende teknologi giver den hjælp i hverdagen, som du har brug for eller om der er behov for en anden løsning.

Evaluering af afprøvning

Hvis du har haft et hjælpemiddel i afprøvning, vil vi evaluere forløbet sammen med dig, og derefter tage stilling til, om du er berettiget til en bevilling af kompenserende it-teknologi. 

 

Har du afklarende spørgsmål?

Kontakt IKT teamet

Vi er et team af specialiserede Information, Kommunikation og Teknologi (IKT) medarbejdere med viden om og stor erfaring med teknologiske hjælpemidler.

Telefontid hver torsdag mellem kl. 8:30-10.00
Telefonnummer: 76 29 72 21

 

Billede af kvinde

Kontakt os

Kontakt IKT-teamet

Langballe 6
8700 Horsens

Telefontid: hver torsdag mellem kl. 8:30-10.00
Telefonnummer: 76 29 72 21

Send sikker post (kræver NemID)